מנגל בריא? עצמאות אמיתית!

והפעם, ללא הקדמות מיותרות, היישר לעניין: רוב הישראלים צולים משהו לכבוד יום העצמאות.

לרוב, הבשר הקל ביותר לעיכול הוא בשר עוף או הודו. המלצה: מאחר שכולנו קורבנות התעשיה במידה זו או אחרת, אני ממליצה להשיג עוף אורגני או לפחות – עוף שגודל ללא אנטיביוטיקה והורמונים.

בשר חזה עוף מכיל סך הקלוריות ב-100 גר' – כ-170 קק"ל, ביחד עם 31 ג' חלבון, וכ-4 ג' שומן. הוא דל כולסטרול, אבל גם דל יחסית בברזל, לכן במקרים של חסר דם = אנמיה = מחוסר ברזל, מומלץ להשתמש בבשר בקר (רצוי ממקור דרום אמריקאי, שם יש יותר סיכוי שזהו בשר של אוכלי עשב ולא תערובות דגנים ותירס), כבד עוף אורגני, פרגיות או הוהו אדום.

יחד עם כל הנ"ל, הכנת הבשר על המנגל אינה בריאה. זאת משום שבתהליך העישון נוצרים חומרים המעודדים דלקת ואף סרטן, המכונים "רדיקלים חופשיים". ככל שהמזון צרוב יותר, כך יש בו יותר רדיקלים ממזרים כאלה.

איפה עוד יש מוקשים? בתערובות. תערובות בשר בלתי מזוהות שאינכם יודעים מה שמו בהן, בתערובות תבלינים שמכילים הרבה מלח וחומרים מוספים כמו מונוסודיום גלוטומט או מחזקי טעם אחרים.

לכן העצות שלי למנגל בריא הן כדלהן:

  • 1.השתמשו רק בנתח בשר טרי ושלם, לא בשר טחון ומעורבב עם משהו לצרכי קבב/ המבורגר.
  • 2.לצמחונים – ניתן בהחלט להמיר את הבשר או דג בטופו, ואם אינכם רגישים לגלוטן – בסייטן.
  • 3.השתמשו בתבלינים טריים, לא תערובות תבלין עם כותרות מפתות כמו "תבלין לברביקיו".
  • 4.העדיפו צליה על מנגל חשמלי במקום גחלים.
  • 5.השתדלו שלא לצרוב יתר על המידה את הבשר.
  • 6.מומלץ להפריד בין פחמימות לחלבונים להקלה על העיכול: צרפו לארוחה רק ירקות שמתאימים ליכולת העיכול שלכם, במקום פיתות
  • 7.שלבו במנגל קוביות של ירקות כמו קישוא, זוקיני, דלעת, גזר, פרחי ברוקולי (למי שיכול), פטריות ועוד.
  • 8.הימנעו משתיה מרובה תוך כדי אכילה, ודאי הימנעו משתיה מוגזת.
  • 9.תאכלו לאט: בקיבה אין שיניים…

תחגגו את העצמאות שלכם ביכולת ההחלטה שלכם על מה שנכנס לגופכם!

חומרים:

חזה עוף פרוס דק, מספר הפרוסות כמספר הסועדים.

לחילופין: פרגיות / הודו אדום / בקר רזה פרוס דק/ פרוסות טופו או סייטן טבעי

תבלינים: פפריקה מתוקה, כמון, כורכום, אגוז מוסקט או טימין, מלח גס אטלנטי או הימלאיה

1/2 כפית שמן זית או קוקוס בלבד על כל נתח

מנגל חשמלי

רעב:-)

 

אופן ההכנה:

מערבבים את התבלינים בשמן.

טובלים את הבשר / טופו בתערובת התבלינים, ומורחים אותה היטב על הבשר (בעזרת המברשת או האצבעות).

מניחים על המנגל כמה דקות מכל צד,

ומעבירים לצלחת הגשה עם ירקות טריים או צלויים לצד, מניפים את דגל העצמאות ואוכלים עד לשובע נעים בלבד.

 

מה שנשאר (נו, מישהו הכין כאן פעם מנגל ולא נשאר לעוד חצי מדינה אפריקאית מורעבת?) – מאחסנים בקופסה סגורה היטב במקרר ומחממים ביום המחרת.

 

נ.ב. רוצים ללמוד עוד על בישול בריא וטעים לסובלים ממחלות מעיים? רוצים ללמוד לאכול בצורה שלא תשכיב אתכם במיטה אח"כ? להבין – אולי אתם רגישים למזונות כלשהם?

מוזמנים לכנס הישראלי ה-2 לבריאות מערכת העיכול "חידושים בטיפולי גוף ונפש במחלות מעיים ודרכי העיכול" ב-22.06 בכפר המכביה

אל תפספסו את ההרשמה המוקדמת והמוזלת התקפה עד 22.05 בלבד…